-پاسخ آیت الله سیستانی درباره لباس مشکی در محرم وصفر
-پاسخ آیت الله خامنه ای درباره افطار کردن با تربت امام حسین علیه السلام
-دست زدن همراه با شادي و خواندن و ذكر صلوات بر پيامبر اكرم و آل او(ص) درجشن هايي كه به مناسبت ايام ولادت ائمه(ص) و اعياد وحدت و مبعث برگزار مي شود چه حكمي دارد؟ اگر اين جشن ها در مكانهاي عبادت مانند مسجد و نمازخانه هاي ادارات و يا حسينيه ها برگزارشوند، حكم آنها چيست؟
-پاسخ آیت الله شبیری زنجانی درباره جشن عروسی در ماه محرم وصفر
-پاسخ آیت الله مکارم شیرازی درباره اصلاح و آرایش در ماه های محرم و صفر
-پاسخ آیت الله روحانی درباره جنگ عایشه با امیرالمؤمنین (علیه السلام) از همه گناهان بدتر بود
-پاسخ آیت الله جوادی آملی درباره نماز روز عید غدیر
-پاسخ آیت الله جوادی آملی درباره نماز عید غدیر
-پاسخ آیت الله حکیم در باره افضل بودن حضرت علی علیه السلام از بقیه ائمه وپیامبران
-پاسخ آیت الله وحید خراسانی درباره سیگار کشیدن در ماه رمضان

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.

  کد مطلب:14954 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:5

سلمان فارسي كيست ؟
سلمان فارسي يكي از مشهورترين صحابه پيغمبر ( ص ) و شخصيتهاي بسيار بزرگ اسلام است . وي ايراني دهقان زاده اي از ناحيه « جي » اصفهان يا كازرون و يا رامهرمز بوده است .
نام اصلي اش « ماهو » يا « روزبه » است . در كودكي به دين عيسوي گراييد و چون از كشيشان شنيده بود كه ظهور پيغمبر نزديك شده است ، خانه پدر را ترك گفت و در جست و جوي آن پيغمبر به سفر پرداخت . به سوريه رفت و چندي در شام و موصل و نصيبين اقامت جست تا آن كه در بلاد عرب به اسارت بني كلب افتاد و مردي از بني قريظه او را خريد و به يثرب برد . در اين شهر ، از ظهور پيغمبر ( ص ) آگاه شد و چون گفته ها و نشانه هايي را كه از كشيش مراد خود شنيده بود ، در آن حضرت بديد ، به زودي اسلام آورد . رسول اكرم ( ص ) او را از خواجه اش بخريد و آزاد كرد . از آن موقع سلمان ملازم رسول ( ص ) بود و نزد او منزلتي خاص يافت .
گويند كندن خندق در غزوه خندق به اشارت سلمان بوده است . كندن اين خندق در باز داشتن تجاوز كافران به شهر مسلمانان اثري بزرگ داشت . بنابر روايتي مشهور ، رسول اكرم ( ص ) سلمان را از اهل بيت ( ص ) شمرده است . پس از وفات آن حضرت ، سلمان در شمار اصحاب امام علي ( عليه السلام ) و از مؤمنان به خلافت بلافصل او در آمد و نزد امام علي ( عليه السلام ) نيز منزلتي بزرگ داشت .
در خلافت عمربن خطاب به حكومت مدائن منصوب گشت . در اين دوران هنگامي كه سهمش از بيت المال به وي مي رسيد ، آن را به صدقه مي داد و خود زنبيل مي بافت و از كسب دست خويش معيشت مي نمود .
سلمان افزون بر مقام بزرگي كه نزد شيعيان دارد ، نزد اهل سنّت و جماعت نيز داراي مكانتي والاست . او در مدائن وفات يافت و امام علي ( عليه السلام ) بر جنازه اش نماز خواند . مورخان در تاريخ وفاتش اختلاف دارند .

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.